Associació Catalana d'Enginyers de Telecomunicació

Actualitza les teves dades


secretaria@telecos.cat- 935513322 -   


         
Directe a
Estudis i informes sectorials

Concursos, licitacions, call 4 papers

Espai de l'associat/da

Borsa de treball

Som telecos, som notícia


banner som telecos
 
Agenda
03 set. 2019 - Full Stack Fest

17 set. 2019 - Congrés de Govern Digital

18 set. 2019 - XPatient Barcelona Congress

25 set. 2019 - Diada de les TIC: “Technology Empowering People”

26 set. 2019 -
CURS: High Impact Presentations

directori professionals enginyers

HOLA La informació continguda en aquesta pàgina és una breu recopilació del procediment administratiu que han de seguir aquells associats/des que vulguin sol·licitar els serveis de Control de les seves actuacions professionals.

D’aquesta manera, amb aquestes línies volem respondre a una pregunta que sorgeix als associats/des:

Tinc enllestit el meu document,
¿Com el puc enviar?

  1. REQUISITS
  2. ELS SERVEIS DE CONTROL PROFESSIONAL
  3. COBERTURA DE LA RESPONSABILITAT CIVIL PROFESSIONAL
  4. ALGUNES QÜESTIONS ADDICIONALS SOBRE EL PROCEDIMENT QUE ET SERAN ÚTILS.
  5. PAGAMENT I FACTURACIÓ
  6. DRETS DEL SERVEI
 
1. REQUISITS.

L’únic requisit previ, per part del associat/da,  és ser associat/da i no estar inhabilitat per l’exercici professional, segons el que estableixen els Estatuts de l'Associació.

L’exercici de la professió es pot realitzar com autònom o bé com a empleat d’una empresa. En tots dos casos s’han de complir uns determinats requisits legals i fiscals amb l’Administració corresponent. Per als enginyers que treballin per a una empresa és important senyalar que l'Associació tramita els treballs professionals dels Enginyers de Telecomunicació, essent la facultat de signar aquests treballs personal i intransferible i la relació exclusivament entre l'Associació i l'associat/da que sol·licita el servei, sense perjudici de que existeixin mecanismes per a la facturació a l’empresa dels drets del servei.

 
2. ELS SERVEIS DE CONTROL PROFESSIONAL.

Actualment, a l' ACET, les sol·licituds es realitzen de forma telemàtica a través de la plataforma. Per poder realitzar-ho has de realitzar els següents passos:

PAS 1: COMPROVAR QUE ESTIC PREPARAT PER A REALITZAR SOL·LICITUDS TELEMÀTIQUES.

Aquesta plataforma web funciona en la majoria de S.O. i navegadors, requereix que els treballs s’enviïn en format pdf i necessita que l'arxiu enviat sigui signat digitalment amb un certificat vàlid.

Les plantilla de signatures, que cal adjuntar en la primera pàgina dels documents presentats, pel servei Certificat d'Actuació Professional les pots obtenir en la mateixa plataforma.

L'arxiu que enviïs, pots validar que està correctament signat a l'adreça web següent:

Test de validació

Per tant, per cursar una sol·licitud, el primer que s’ha de fer és comprovar que disposes com a mínim dels següents mitjans tècnics:

Equipament :
        • Processador tipus Pentium II o equivalent. amb 128 MB de RAM. Connexió a Internet (Banda Ampla recomanada).

Equipament software:

  • Eina per a la generació de documents pdf.
  • Eina per la inclusió de signatura digital als documents PDF
  • Un certificat digital: FNMT , DNI electrònic o IdCAT
  • Programes d'ajuda :

    - clicksign : programari que permet signar documents. http://clicksign.softonic.com/ (no és gratuït, però té llicències de prova de 30dies)

    - Xolidosign : programari que permet signar documents. http://xolidosign.softonic.com/

    - SignaCAT :  programari del CATCERT per signar documents amb l'IDCAT http://www.catcert.cat/web/cat/1_4_5_eines.jsp

     - PDF split and Merge : programari per editar arxius PDF
 
  • En el cas que la web no et reconegui el certificat digital, una de les raons és que el navegador no reconeix com a vàlid el certificat de confiança. Per activar-lo, has d’anar a https://telecos.e-visado.net/SSL/wfCertificadoSSL.aspx i acceptar el certificat.       

PAS 2: GENERAR EL MEU PRIMER ENVIAMENT A L'ASSOCIACIÓ

Cada treball a tramitar té associat un formulari amb les dades bàsiques del projecte, és el que s’anomena “Full de presentació”.

Com podràs observar en la plataforma, cada tipus de treball té uns drets del servei i un codi associats. Al full de presentació podràs seleccionar la tipologia, introduir els paràmetres corresponents, i el càlcul dels drets del servei es realitzarà automàticament.

El sistema de tramitació electrònica et permet descarregar del teu arxiu històric de treballs totes les còpies que necessitis per a qui ho sol·liciti.

Durant un període aproximat d’un any, l'Associació mantindrà “en línia” els teus treballs. Posteriorment s’establirà un procediment per poder obtenir còpies addicionals, quan sigui necessari.

Et recomanem que estiguis pendent ja que durant la revisió tècnica del teu treball poden sorgir incidències que hauràs de corregir. Les incidències et seran comunicades tant per correu electrònic com mitjantçant la plataforma.

 

3. COBERTURA DE LA RESPONSABILITAT CIVIL PROFESSIONAL.

L'Associació disposa d’una pòlissa de responsabilitat civil professional que proporciona una cobertura de fins a 600.000 € per l'associat, sinistre i any, per als treballs visats o certificats. Aquest import garanteix la responsabilitat de l’enginyer signant en front d’una possible reclamació, en els casos més habituals. L’import de la pòlissa es pot ampliar a títol personal, en cas de considerar-ho necessari.

És indispensable per tal d’obtenir la cobertura de la pòlissa el compliment de les obligacions per a l’exercici professional.

 Tens més informació a l'apartat "Responsabilitat Civil Professional" .

 

4. ALGUNES QÜESTIONS ADDICIONALS SOBRE EL PROCEDIMENT QUE ET SERAN ÚTILS. 

El temps màxim de tramitació (excepte circumstàncies excepcionals) són:

  • Normal: 48 hores.
  • Urgent: 24 hores.

Si vols conèixer l’estat de la teva sol·licitud pots seguir-la a la plataforma. Si apareix com "Sol·licitat" vol dir que encara està a la cua d’espera de revisió. Si apareix com "Incidències" vol dir que ja ha estat revisat i que presenta algun problema.Si t'apareix com bloquejat, significa que s'està revisant.

Els dubtes tècnics (aplicació de la normativa vigent i les solucions tècniques en matèria d’ICT, Emissions Radioelèctriques i altres activitats de l’enginyer de Telecomunicació) es resolen mitjantçant el correu electrònic:  oficina.tecnica@telecos.catAquesta adreça de correu electrònica està protegida contra els robots d'spam, necessites activar Javascript per veure-la  o bé telefònicament en l'horari habitual d'atenció de l'ACET (més informació a la secció Contacte )

Si la plataforma presenta algun problema tècnic o et sorgeixen dubtes sobre el seu funcionament, posa't en contacte amb l'ACET.

 

5. PAGAMENT I FACTURACIÓ.

Domiciliació bancària:

És la opció per defecte per a tots els associats/des. Un cop al mes s'emetrà un rebut domiciliat amb les dades que tinguem teves. La factura corresponent s'emetrà al teu nom. Si vols que es facturi a nom d'algú altre (empresa o entitat) ens ho has de comunicar mitjançant el següent document.


 

6. DRETS DEL SERVEI.

 
Descarrega't el document explicatiu dels drets del servei.

  recurs    recurs    recurs    recurs
Assessorament
 
Assegurança professional
 
Borsa de treball
  Assegurances de salut
Qüestions professionals, jurídiques, mercantils, laborals, fiscals i més.
 
Assegurances per cobrir la teva actuació professional com enginyer de telecomunicació
 
Oportunitats laborals per enginyers de telecomunicació.
 
Condicions preferents
 
 
 
 
 
0.1.0.45

Cookies

Fem servir cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi anònima dels vostres hàbits de navegació dins la nostra pàgina web. Si continueu navegant, hom considera que n'accepteu el seu ús. Podeu canviar-ne la configuració o obtenir més informació polsant aquí . Accepto