Com poden aprendre els estudiants a auto-regular el seu comportament i focalitzar la seva concentració en l’èxit acadèmic?
Com donar suport per millorar el rendiment acadèmic a més d’augmentar la presa de perspectiva, l’empatia i l’amabilitat i fomentar l’habilitat de resoldre problemes complexos?
Quin és el paper de la neurociència per viure feliç, sa i ambcoherència?
Podem usar la tecnologia per resoldre els reptes educatius? Proporcionar el millor contingut educatiu a les zones més remotes i les comunitats més desafavorides? Garantir l’educació permanent.Adaptar-nos al ritme de cada individu. Gamificar la corba d’aprenentatge.
Com podem crear experiències significatives que puguin ser extensibles? Com aglutinar materials, asignatures, experts iexperiències que puguin accelerar ràpidament l’aprenentatge? I descentralitzar el procés de generació de continguts?
Quins valors ensenyem als nostres fills? A través de l’sport o les arts, com desenvolupem el respecte, l’esperit d’equip i la col.laboració?
Com canviem la perspectiva de gènere des de la infancia? Podem aplicar els principis de “Burning Man” a l’aula per un aprenentatge auto-dirigit o experiments col.laboratius?
En un món on els continguts han deixat d’ estar en el professor per estar en la xarxa, un dels principals problemes als que ens enfrontem és el d’ innovar en les metodologies de generació de coneixements i abandonar els formats verticals com la lliçó magistral.
Quines metodologies són les que veritablement donen poder als estudiants com productors de coneixement al segle XXI (Flip Classroom, PBL, ) i quins altres factors (arquitectura i sistemes d’ evaluació entre altres) és important canviar per a que l’aprenentatge succeeixi?