| El CETC participa a ITScool, una iniciativa per promoure l’acostament a les carreres d’enginyeria en l’àmbit TIC | | El projecte ITScool es presenta en societat el proper 17 de maig, coincidint amb el Dia Mundial d’Internet i de la Societat de la informació, per promoure el coneixement i l’acostament a les carreres d’Enginyeria en l’àmbit de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació en els alumnes d’ESO i Batxillerat.
Impulsat per Tecnonews, plataforma digital especialitzada en tecnologies de la informació, amb el suport de les Facultats i de les Escoles d’Enginyeria en informàtica i de telecomunicació i els Col•legis professionals d’aquests àmbits, pretén ajudar a incrementar el nombre d’alumnes interessats i matriculats en aquestes carreres. Participen inicialment en aquest projecte:
- L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona de la Universitat Politècnica de Catalunya. - La Facultat d’Informàtica de Barcelona de la Universitat Politècnica de Catalunya. - L’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels de la Universitat Politècnica de Catalunya. - L’Escola d’Enginyeria de la Universitat Autònoma de Barcelona. - L’Escola Superior Politècnica de la Universitat Pompeu Fabra. - Col•legi d’Enginyers de Telecomunicació de Catalunya. - Col•legi d’Enginyeria Informàtica de Catalunya. - Col•legi d'Enginyers Tècnics i Perits de Telecomunicació de Catalunya. - Col•legi Oficial d’Enginyeria Tècnica en Informàtica de Catalunya (COETIC).
Els organitzadors preveuen que s’aniran afegint altres universitats així com també col•lectius de professors de primària i secundària que poden veure en ITScool una eina per a la seva tasca diària. ITScool neix a causa de la preocupació per l’acusada reducció, sobretot aquests últims anys, en l’interès dels alumnes en cursar aquests estudis. Una dada evident, dels 30.000 alumnes matriculats actualment en Batxillerat a Catalunya, només un 5% preveu cursar estudis relacionats amb les Noves Tecnologies i la Societat de la Informació. D’altra banda, malgrat aquest poc interès, aquestes carreres estan molt ben valorades tant pels alumnes com per la societat, en general, alhora que són de les poques que estan esquivant la crisi.
Les accions del Projecte ITScool giren entorn a tres eixos de màxima importància en la presa de decisions dels alumnes:
1- Donar informació dels itineraris i sortides professionals d'aquestes carreres. 2- Facilitar l'intercanvi amb professionals en exercici. 3- Desenvolupar i ampliar les aptituds i les capacitats dels/de les alumnes d’ ESO i Batxillerat, fent que perdin recels davant aquestes carreres.
El nom ITScool prové de l’acrònim de tecnologies de la informació en anglès (Information Technologies) i Scool, per les dues vessants fonètiques que conté la paraula: pronunciat igual que “school” (escola) i “cool”, que en sentit figurat vol dir última tendència. En aquests sentit, l’eslògan ITScool It’s cool at School, vol acostar a un públic jove el coneixement de les carreres d’aquest àmbit utilitzant un llenguatge fresc que els evoqui quelcom que “es porta”. |
Més noticies
| |
|
|
|
|
|
|