Associació Catalana d'Enginyers de Telecomunicació

Actualitza les teves dades


secretaria@telecos.cat- 935513322 -   


Turisme, TIC i el paper de l'enginyer

07/05/2013

El passat dia 13 de març, a la seu del CETC/ACET de Barcelona, vam reunir diversos professionals del nostre col·lectiu per tractar el paper de l’enginyer de telecomunicació en el sector Turisme i poder copsar algunes experiències i projectes de cadascun dels participants.

L’enginyer ha de fer una tasca transparent per als usuaris o clients però de gran valor afegit, ja que ha de dotar de serveis tant a clients com a operadors o altres actors, independentment de les infraestructures i tecnologies presents en cada situació. Aquesta tasca resulta prou difícil quan la tecnologia evoluciona ràpidament o quan s’estableixen criteris i especificacions poc consensuats.

Administracions públiques, grans corporacions privades o petits gestors i operadors, entre altres, són actors que els nostres enginyers han d’entendre per poder concebre i dissenyar un servei útil, eficaç i de qualitat per als clients i usuaris finals.

Per això, els nostres enginyers desenvolupen tecnologies que transformen els serveis i sistemes en aquest sector, tot i entenent l’estat de l’art global, els models de negoci i el marc de desenvolupament del propi sector.

Si ets enginyer i estàs vinculat al món del turisme, t’esperem al Grup de Treball del sector que està naixent ara. Benvinguts!

 
 
 

Conclusions i resum de la trobada.

Turisme, TIC i el paper de l’enginyer – Recull de frases dites en el transcurs de la trobada
Enginyer és el que entén el sector en la seva globalitat, parla amb el client i adapta la solució.
Capaç de gestionar l’evolució i els serveis
Enginyer és qui aporta la visió sencera i busca els recursos per donar-hi solució.
Dóna un servei, independentment de la tecnologia
L’enginyer ha d’entendre el mercat
Saber interpretar l’estat de l’art de la tecnologia
Aporta valor afegit
Les aplicacions TIC soles no es poden explicar sense fer veure el valor afegit que aporten.
L’enginyer que fa un projecte aporta qualitat i èxit en la implementació de solucions. L’acció de fer un projecte afegeix valor afegit en els sistemes i serveis de Telecos.
L’enginyer fa que la infraestructura tecnològica sigui transparent per l’usuari per tal que rebi el servei sense importar la tecnologia.
L’enginyer transforma els requisits dels operadors i clients en sistemes de gestió, serveis per l’usuari mitjançant aplicacions, infraestructures: són solucions transparents pels usuaris.
Tecnologies que transformen els serveis i sistemes
S’han d’entendre els problemes i necessitats dels clients i usuaris i transformar-los en APPs.
L’enginyer aporta qualitat en la solució tecnològica
L’enginyer desenvolupa solucions entenent els conceptes globals per aportar valor afegit al sector.

Victor Viaplana – VCN Ingeniería: Integració d’ Infraestructures, serveis i aplicacions en Hotels.
“Les TIC poden aportar Valor Afegit en la gestió de l’hotel”.
“La Integració de les xarxes i sistemes audiovisuals i amb els sistemes d’informació propis de l’Hotel suposen un gran valor afegit en el servei ofert a l’usuari, alhora que una millora en la feina del gestor”
“Cal actualitzar les infraestructures de telecomunicació dels hotels per poder complir les necessitats i requeriments TIC”

Daniel Cortés – WINTOUR i ACVNet: Sistemes de gestió modulars i flexibles en Agències de Viatges
“Les TIC han de donar un servei independent de la tecnologia i infraestructura de cada client”
“A nivell TIC: Calen espais de diàleg entre les grans corporacions i les operadores de viatges per assegurar les especificacions i criteris dels serveis oferts amb les TIC”.

Eneko Huarte – Labtrip Turisme 2.0. Guies personalitzades al mòbil
“Reunim estratègies de negoci i estratègies tecnològiques per crear nous serveis per als nous models de turistes”
“Les tecnologies de geolocalització són necessàries per poder oferir un tracta personalitzat a cada usuari”.

Antoni Barniol – Aplicacions que trenquen els canals de venta habituals: APP que compra/ven habitacions d’hotels.
“Els usuaris compren serveis turístics mitjançant el mòbil; el deure del sector és aprofitar-ho”
“El model de negoci en les reserves d’hotels inclou tant el mercat majorista, el minorista però també entre els propis clients”.

Patricia Remiro – L’origen del Fòrum TurísTIC
“Bdigital ha creat aquest fòrum per a que sigui un espai i punt de trobada de solucions i aplicacions per millorar l’experiència turística i la pròpia gestió del turisme.”
 

Més noticies
         
Directe a
Repositori: estudis i informes

Plataforma de Control Professional

Borsa de treball

AQPE: Certificació de Professionals de l´Enginyeria

Multimèdia


banner som telecos
 
Agenda
14 jul. 2020 -
WEBINAR AQPE: Els punts clau de la certificació Professional Engineer

15 jul. 2020 - Open Innovation Forum 2020

15 jul. 2020 - 12x12: El perill és a dins. El factor humà, la baula més feble de la ciberseguretat

15 jul. 2020 -
NOU WEBINAR GRATUÏT: Recorregut vital pel Blockchain

16 jul. 2020 - EXPONENTIAL DAY #2: Com transformarà la nova mobilitat el futur de les empreses?

directori professionals enginyers

  recurs    recurs    recurs    recurs
Assessorament
 
Assegurança professional
 
Borsa de treball
  Assegurances de salut
Qüestions professionals, jurídiques, mercantils, laborals, fiscals i més.
 
Assegurances per cobrir la teva actuació professional com enginyer de telecomunicació
 
Oportunitats laborals per enginyers de telecomunicació.
 
Condicions preferents
 
 
 
 
 
0.1.0.49

Cookies

Fem servir cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi anònima dels vostres hàbits de navegació dins la nostra pàgina web. Si continueu navegant, hom considera que n'accepteu el seu ús. Podeu canviar-ne la configuració o obtenir més informació polsant aquí . Accepto